Open Your Star


open-your-star-2014-1-and-3-cocheobd2.pdf  (1.6M)

Here is the instruction for your star.
2016.3 MB Star Software Reflejos:
 
Comparison between 2016.3 MB Star Software and 2015 Version
HDD 500GB HDD (D630/External) 500GB HDD (D630/External)
SSD 256GB SSD D630 256GB SSD D630
Language Multi-languages,  Chinese; English, Croatian ; Czech; Danish; Dutch; Finish;French; German; Greek; Hungarian;Italian; Japanese; Korean; Polish; Portuguese; RomanianRussian; Spanish; Swedish;  & Turkish Multi-languages,  Chinese; English, Croatian ; Czech; Danish; Dutch; Finish;French; German; Greek; Hungarian;Italian; Japanese; Korean; Polish; Portuguese; RomanianRussian; Spanish; Swedish;  & Turkish
Compatible OS WIN7, WIN8 windows xp, win7
Activation Need, send LAN-ID, HardwareID, APP ID to activate EPC, WIS, and DAS. For Xentry, users can activate by self, there is keygen included. Need, send LAN-ID, HardwareID, APP ID and HW-ID to activate EPC, WIS, Xentry, and DAS.
Xentry activate by self, there is keygen inclueded Send HW-ID to activate
DAS DAS can open on the desktop directly, ther is DAS icon on the desktop. DAS cannot open directly, need to enter Xentry first, if vehicle need to use DAS, software will turn to DAS automatically

How to activate the software for Star series. Here is the detailed instruction: http://www.cocheobd2.com/upload/pro/open-star-sd-c4-win8-2016-03.pdf, http://www.cocheobd2.com/upload/pro/open-star-sd-c4-win7-2016-03.pdf
 
Usually you need to provide the following information to use for activation:
 
1) Software version: Like 2015.3, 2015.5, 2015.7 and so on.
2) Activation data:
HardwareID: 105A-026B-F651-4AAE-BE32-D9A8-07C4-2A72 OR Hardware fingerprint: E1BC-2353 (Hardware ID is for new star software, hardware fingerprint is for old star software)
HW ID: 1A2027341ERB
APP ID: 250
(LAN-ID):  0022694C272A 
 
Where to find these data:
1) For HardwareID: used for DAS activation. We will give you the license, just run it, then DAS activated ready.

 
2) For LAN ID: Used for EPC WIS activation




 
3) HW ID and APP ID: Used for Xentry activation



¿Cómo cambiar el idioma de MB Star / MB SD Serie

1. Cambiar de idioma para Xentry: (Para DAS después de 2015 la versión, después de cambiar de idioma para xentry, das se cambiarán automáticamente.)

2. Cambiar de idioma para DAS (antes de 2015 y 2016.3): Ponga el ratón al icono del DAS en el escritorio, y haga clic en el botón derecho para girar a la propiedad, y cambiar la ruta de GB a ES.
2016.3-star-software-das-change-language

3. Cambiar de idioma para EPC y WIS:


Consejos para utilizar el MB STAR software después de 2013.09 versión.

Cuando Software vuelta a esta página, se mostrará "dispositivo no está conectado", por favor ignorarlo, esto es normal para el software después de 2013.09 versión.

 
Nota bondadosa: para el software 2015, no hay ningún icono DAS en el escritorio. por favor no agregar el icono por sí mismo, de lo contrario, el software se dañará.
Para DAS, por favor elegir para entrar xentry, si su coche tiene que funcionar por el DAS, el software se volverá a la página DAS automáticamente.
Por idioma DAS, después de cambiar español para Xentry DAS cambiará automáticamente.
 
FAQ

Q1. After activating the software, if occurs to the error as follow.
A1. it needs to delete the lic-key2.dat file from C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\LicDir, and activate again.
 
Q2. After activating the DAS, the software turn to the page. what is the problem?


 
A2. For the first photo, it is normal, just click "OK", For second photo, it is because the activation file is not correct, please send the hardware ID to activate again.

Q3: Cuando se activa, si cumplir con el problema de la siguiente manera:
Save not successfully
 
licSaveLicense XENTRY Diagnosctics
13-Store operation tried to save a StarKey which is older than a existing StarKey with same application ID. Possibility of using fake old StarKey with higher permissions.

A3: 
1. Los usuarios no establecen hora del PC correctamente, es necesario establecer el tiempo de PC la misma que la hora actual.
2. Necesidad de eliminar el archivo "C: \ Documents and Settings \ All Users \ Datos de programa \ LicDir \ lic-key2.dat", a continuación, active de nuevo.
3. Tal vez ofrecen con mal HW-ID o APP ID, generar código de activación incorrecto. Necesidad de comprobar la ID, y elegir la correcta identificación de activar.

Q4: When I used the xentry software 2016.3 for a period, it comes to the error "[2221-45] No access authorization for XENTRY Diagnostics was found on the server. You must contact the User Help Desk."

xentry-2221-445-error

A4: For this problem, there are 2 solutions for win7 and win8:
WIN7: Go to the route: Disk C> Program files> Mercedes-Benz> Xentry> fusoko> eclipese> plugins, to delete the file "com.daimler_xentry.diagservice_1.6.3.2016.07181047"

xentry-2221-45-error-win7

WIN8: Go to the route: Disk C> Program files> Mercedes-Benz> Xentry> fusoko> eclipese> plugins, to delete the file "com.daimlec.xentry.diagservice_1.6.0.201607151427".

xentry-2221-445-error-win8